Ziņošana par kļūdām
<ATGRIEZTIES UZ SATURA RĀDĪTĀJU
Ziņošana par kļūdām
Ja strādājot ar sistēmu lietotājs konstatē sistēmas nekorektu darbību, kļūdu vai ir radies ieteikums sistēmas uzlabošanai, tad par to ir jānosūta pieteikums.
Lai to izdarītu, sistēmas galvenajā logā ekrāna augšējā labajā stūrī ir jānospiež uz ikonas . Jaunā logā tiks atvērts KPVIS pieteikumu portāls.
KPVIS pieteikuma portālā, ir iespējams pieteikt divus pieteikuma veidus:
- Klienta pieteikums – šo pieteikuma veidu izvēlas, ja radies jautājums vai konstatēta kļūda sistēmas darbībā.
- Ieteikums – šo pieteikuma veidu izvēlas, ja vēlas izteikt ieteikumu sistēmas funkcionalitātes uzlabošanai.
Klienta pieteikuma forma satur šādu informāciju:
- Tēma - jeb īss apraksts. Norāda īsu problēmas aprakstu un sadaļu (ja ir) uz kuru pieteikums attiecas. Piemēram: Projektā nr.8.1.2.0/18/I/004 nepieciešams pie MP3 piesaistīt LG2;
- Prioritāte – norāda pieteikuma prioritāti, steidzamību (Augsta, Vidēja, Zema).
Piemēram,
Steidzamība augsta – ja kļūda padara funkcionalitāti neizmantojamu vai rada nopietnas neprecizitātes datos, ļoti steidzami nepieciešami labojumi.
Steidzamība vidēja – maznozīmīga ietekme uz veicamo funkciju izpildi, nav steidzami.
Steidzamība zema – neietekmē sistēmas funkcionalitāti, nav steidzami.
- Detalizēts apraksts - obligāti aizpildāms teksta lauks sistēmas kļūdas izvērsta apraksta ievadīšanai. Šajā laukā jānorāda kādas darbības tika veiktas, kāds bija vēlamais rezultāts un kāds faktiskais.
- Sadaļa, kurā konstatēta problēma vai jāveic izmaiņas – neobligāts lauks. Aizpildāms, ja ir iespējams norādīt konkrētu KPVIS sadaļu, kurā konstatēta problēma
- Projekta Nr. vai nosaukums – ja kļūda konstatēta konkrētā projektā, iespējams norādīt projekta Nr. vai nosaukumu
- Saite jeb links uz problēmas vietu - vieta, kur konstatēta problēma (piemēram: https://kpvis.cfla.gov.lv/LV/piemers/1111)
- Pievienotais fails – iespēja pievienot failu. Ja konstatēto problēmu nav vienkārši aprakstīt, tad aicinām pievienot ekrānattēlu vai video, e-pastu vai kāda cita formāta papildu informāciju.
Pēc nepieciešamās informācijas ievadīšanas, jāspiež poga <Izveidot>.
Ja vēlas izteikt ieteikumu sistēmas funkcionalitātes uzlabošanai, tad KPVIS atbalsta portālā ir iespējams pieteikt ieteikumu.
Ieteikuma forma satur šādu informāciju/jautājumus:
- Tēma
- Sadaļa, kurā konstatēta problēma vai jāveic izmaiņas
- Saite uz problēmas avotu
- Lūdzu, īsi aprakstiet kādu darbību vēlējāties veikt vai veicāt?
- Kas traucēja, pietrūka vai nebija ērti jau esošajā funkcionalitātē?
- Kāds ir ieteikums, lai darbs ar sistēmu būtu ērtāks?
- Apstiprinu, ka KPVIS atbalsta grupa ar mani var sazināsies, ja tas būs nepieciešams šī ieteikuma izvērtēšanai, atzīmē vienu no variantiem Jā - piekrīti, Nē – nevēlies).
Lai apskatītu savus pieteiktos pieteikumus un to izpildes statusu, ir pieejama sadaļa Pieprasījumi (lapas labajā, augšējā stūrī).
Pieprasījumi sadaļā var redzēt pieteikuma:
- Tipu
- Numuru
- Aprakstu
- Statusu
- Pietecēju
Pieteikumus ir iespējams filtrēt pēc statusa, pieteikuma tipa, kā arī izmantot meklēšanas iespējas.
Atverot pieteikumu ir iespējams skatīt pieteikuma informāciju, (1.) pievienot komentāru, tajā skaitā (2.) pielikumu, kā arī izslēgt (3.) paziņojumus par pieteikumu, ja tos nevēlas saņemt.
KPVIS pieteikumu ir nepieciešams obligāti reģistrēt, ja lietotājs pieļāvis tehnisku datu ievades kļūdu un tā rezultātā nepieciešams dzēst sistēmā ievadītos datus (piemēram, projektu vadītājs ir ievadījis pārbaudi pie cita projekta vai atkārtoti ievadījis sistēmā jau esošu pārbaudi). Citos gadījumos (ne tehniskas kļūdas gadījumā) datu precizēšana ir jāveic KPVIS uzstādot attiecīgo statusu (piemēram, pārbaudes statuss tiek mainīts uz Anulēts), lai nodrošinātu lēmuma pieņemšanas procesa un datu ievades/precizēšanas izsekojamību. Kļūdaini ievadīto neatbilstību nav iespējams dzēst – šādos gadījumos konkrētai neatbilstībai maina statusu uz Anulēta.